Om mig

Mitt foto
Jävrebyn, Norrbotten, Sweden

tisdag 13 januari 2009

Min Dyrbare vän!
Funderar på att kontakta min dyrbare vän tandläkare Broberg igen.
Inte för att jag har bekymmer med de åtgärder han har gjort i min käft. Nä, snarare därför att jag inte längre har något bekymmer. Synd bara att jag inte träffade Boberg tidigare. Den spanske tandläkare jag hade förut, var säkert en skicklig tandläkare. Bryderiet med honom var, att vi inte talade samma språk. Det är mycket möjligt att jag nickat som om jag begrep vad han sa,( man vill ju inte verka dum) och därmed har han tagit detta till intäkt för at jag har varit med på ingreppen. Följden har blivit att det säkert finns en hel del jobb även för Broberg framöver.
Sen jag fick en tandskruvdragare till julklapp en månad före jul av Broberg, har jag inte behövt densamma.
Ifall han nu inte gör något mer, har jag frågat om jag får komma upp på kliniken och inandas atmosfären någon gång då och då. Han har ett varmt och trevligt väntrum, där man kan sätta sig och läsa en del Svenska tidningar. Samtidigt som man lyssna på när han borrar i någon patient.
Efter att jag påbörjat skrivningen av detta inlägg gick jag faktiskt dit. Kunde på detta sätt sno mig till en tid på torsdag, för något litet ingrepp. Det är bra att vara ute i tid. Förebyggande tandvård heter det. Vet inte precis vad som kan finnas att göra. Men får han botanisera en stund i min mun, rabbla lite siffror och peta, så brukar det gå att hitta någon defekt.
Blir intressant att se vad det kan bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar