Om mig

Mitt foto
Jävrebyn, Norrbotten, Sweden

måndag 26 januari 2009

Mandelblom.

MANDELBLOM.


I dag tog jag motorcykeln och blåste iväg ner till Marbella. Om man nu med en 110 kcm motor kan säga att man blåser iväg. Men nog kände jag ett visst vinddrag i alla fall.
Skulle ner för att serva maskinen. Min andra maskin här nere, å den har gått 100 mil.

Efter att under tiden jag väntade på maskinen gick jag ner och nostalgiåt på stranden. Åt på samma restaurang som jag besökte första gången jag, ( eller vi, hustru och jag) var i Marbella.

Nu åt jag sardiner över öppen eld grillade. Fantastiskt gott.

Fick tillbaka den servade MC, och körde då upp från kusten mot inlandet och mot Ojen och Monda.

Vilka vackra vyer. Träd liknande när mäktiga äppelträd blommar hemma, blommade här.
Det finns vita och rosablommande mandelträd. Under ett par veckor till blommar dessa sedan på bara några dagar blir det en lurvig frukt, som så småningom utvecklas till en mandel. Skördas i september.


Vill Ni titta på hur det såg ut så klicka på nedanstående länk eller skriv in den. Här kan Ni se hela resan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar