Om mig

Mitt foto
Jävrebyn, Norrbotten, Sweden

fredag 2 januari 2009

God fortsättning på Nya Året!


Nytt År!
Kära läsare av min blogg.
Ska försöka att vara på alerten ännu en tid. Skriva om sådant jag gillar och för den skull även det jag ogillar.
Min avsikt med bloggen är, att spegla livets roligheter och dess små avigsidor.
Inte blunda för att en del ämnen är för tunga, eller åter andra för glättiga. Gärna om jag kan påverka. Endast Ni som är så snälla att Ni läser bloggen kan ju bestämma ifall Ni vill ha en ändring.
Jag ser att antalet av läsare stadigt ökar. Hör också när jag rör mig ute i samhället att man följer med bloggen. Du som har åsikter om något som kan vara av intresse att berätta om, gör det här. Allt från Idrott, politik, känslor, minnen, forntid och nutid.
Helst med Ditt namn. Du får givetvis vara anonym om Du vill, men det är fint att stå för sina åsikter.
Jag var inne i staden och stannade utanför en butik som min hustru gick in i. Där stod en granne en pensionerad frisör från Munksund numera också Jävrebo. Vi kom sams om att det var trevligare utanför dambutiken än inne i densamma. Han berättade då, att han hade träffat en kompis inne på en stor livsmedelsaffär. Bägge herrarna sköt var sin vagn medan damerna lastade i detsamma. Den ena frågar då frisören, om han inte blir trött i fötterna av att gå omkring i butiker?
Han svarar då, ja mycket trött. Jag har varit frisör i hela mitt liv. Hela dagarna har jag stått och klippt folk. På vissa av kvällarna efter jobbet har jag gått och tittat på hockey eller annan idrott. Men aldrig var jag så trött då, mot vad jag nu, när jag går här med vagnen. Måste vara fel på golvet säger den andra och tittar ner.
På Claes Olsson blir jag aldrig trött i benen.
!!!!
Ja så kan de va. Det som är tröttsamt för den ena kan vara uppiggande för den andra.
För resten; Vad duktiga småkronorna är! Vilken match det var på nyårsafton! Ryssarna blev helt bortkollrade. Få se hur långt det räcker. Hoppas det räcker till final!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar