Om mig

Mitt foto
Jävrebyn, Norrbotten, Sweden

söndag 11 januari 2009

Istider.



ISTIDER!
Vi åkte i går ner till Fuengirola. Flydde vintern!
Kom till Malaga efter att ha passerat ett vitt Europa. När man tittade ut genom fönstret i flygplanet kunde man se, att hela vägen ner låg det snö på marken. Kanske sista 25 milen var det snöfritt.
På Tv rapporterna var det kallt.
Ja kallt är det konstaterar vi också väl hitkomna på kvällen. Speciellt går temperaturen ner om nätterna. Ner mot 2-5 grader denna vecka.
Men idag när vi klev upp, så gick jag ut på promenad . Tog på mig en” krup” (tröja). Gick en halvmil efter strandpromenaden. En strandpromenad som var tom på badare men full med promenerande människor. En del i shorts. Dock inte jag.
Gick sen till den lilla kyrkan på torget. Satte mig ner i solen och såg på hur de allra minsta jagade duvorna som alltid finns där. Lyssnade på någon av alla de ambulerande frispelande musikerna, som spelade på torget. Kyrkklockorna slog två. Tror jag går hem och sätter mig på balkongen, eller lägger mig där och solar en stund. Hemkommen gjorde jag som jag tänkte. Tog av mig alla kläder och satte mig i en därtill avsedd stol och läste. Mitt på dagen, vilket detta var, kunde man njuta av den sköna solen.
I morgon rapporterar man att tempen går upp några grader. Det kan vara skönt, för i morron måndag ska vi göra en längre promenad mot La Cala By med ett helt gäng gående. Väl i mål, så går vi på restaurang och äter en lunchmeny. Består oftast av en soppa eller salladstallrik, följt av varmrätt och en mindre efterrätt. Kanske inte direkt bantning men vadå?
Ja, ja, så tokigt är det nog inte ändå med värmen. Men visst vill vi framför allt ha en bättre kvällstemperatur, så att det känns skönt att sitta ute på kvällarna och äta.

( Som bilden, kan det se ut när vi är ute och promenerar)
Så är det!
Tage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar