Om mig

Mitt foto
Jävrebyn, Norrbotten, Sweden

fredag 9 januari 2009

Diskusion

Julen slut och det nya året har börjat.
Efter att slutat året med en livlig diskussion med pastor Jonsson, beträffande fejden som pågår i Palestina, så kommer säkert år 2009 nya möjligheter till att skriva och ha åsikter.
Att föra en diskussion bär ibland till att man får mer förståelse för den andras åsikter.
Jag gillar pastor Jonsson för att han orädd lägger ut sina åsikter för granskning. Det är inte alla som vill ta ställning i olika frågor. Bättre vara tyst och finna sig i saker och ting. Det gör inte han. Jag borde kanske ibland vara tyst med mina åsikter för att få föra ett lugnare liv.
Men det är ett arvegods för min mor som fortfarande är vid god vigör. Hon hade åsikter om många saker. Hon följde med i samhällsdebatten och debatterade gärna med oss pojkar så länge som hon hade sin syn och hörsel i ordentligt skick. Nu har det avtagit, så jag får på detta sätt söka mig till andra, att föra en dialog eller diskussion med.
Vi åker nu ner till Spanien en tid.
Finessen med Internet och bloggen och därmed diskussionen är att den kan föras från vilken plats man än befinner sig.
Återkommer från Spanien med det snaraste.
Hälsar
Tage.

1 kommentar:

  1. Hej Tage och god fortsättning!

    Jag tycker att det är bra att du säger vad du tycker! Jag brukar säga åt mina konfirmander att: jag gillar när ni inte tycker som jag.

    Då kan man få till ett intressant samtal men också lära sig väldigt mycket. Jag har lärt mig mycket genom alla kommentarer jag fått på bloggen.

    Så kör på och ha det mycket bra i Spanien!

    Simon Jonsson

    SvaraRadera