Om mig

Mitt foto
Jävrebyn, Norrbotten, Sweden

lördag 7 februari 2009

Skruvat inlägg.

Motorcykel och Tuggummi!
Två dagar i rad har jag nu varit ute med MC på expeditioner runt Malaga.
Regnet har pinat oss under ett antal dagar före detta. Då har vi fått sitta inne eller gå ut med paraply.
Det är tur att det varit mycket sport under dessa förfallsdagar.
Tyvärr är ju skafferiet alldeles för nära till under sådana dagar. Har försökt med att bita på naglarna, men de blir så småningom så korta att skafferiet får övertag igen.( den lilla skruven kom från tuggummit)
Dessutom blir man mättare av vad som finns i skafferiet än det som finns under naglarna. Att gå ut på promenad är ju inte så dumt när sedan solen tittar fram. Det gjorde jag. När jag hade gått en stund tog jag mig en bit från ett tuggummi. Efter ett par tuggningar känner jag att det hänt något. Det känns som om tuggummit innehöll något litet men hårt.
Jag tar ut det ur munnen och konstaterar att det är en mikroskopisk liten skruv. Ca 0,8 mm grov och 1,5 till 2 millimeter lång. Eftersom jag har satt in inplantat med skruvar tänker jag naturligtvis på att min dyrbare vän tandläkaren, nu tillsammans med mig har problem.
Försöker att känna om någonting går att röra av inplantaten. Om något har lossnat. Men inte det. Det känns som allt var i sin ordning.
Väl hemkommen så tar jag fram en skruv av samma kaliber som jag har i inplantat. Lägger den från tuggummit funna skruven tillsammans med denna och fotograferar dessa tillsammans på makro. Väl där kan jag dra upp fotot i sådan stolek, att man verkligen kan se om det är samma skruvtyp.
Konstaterar att det inte är så.
För säkerhets skull besöker jag min dyrbare vän som artigt konstaterar att allt är i sin ordning. Skruven jag hittade har aldrig suttit i min mun, utan kommer från tuggummit.
Frågan är nu var en sådan liten skruv suttit i tuggummi tillvärkningen?
Mest troligt är det en inplantat skruv och då kommer givetvis frågan ostört från vilken kroppsdel den kommer?
Har någon av jobbarna spottat ut skruv som lossnat i tuggummi massan, eller leker grabbarna eller tanterna med något mekano i fabriken. En sådan mikroskopiskt liten skruv kan inte finnas på många platser på fabriken. Funderar på om jag ska ställa en fråga till tillverkaren. Kanske får jag då ett nytt paket.
Märket på tuggummit var Orbit. Eucalipto köpt i Fuengirola i Spanien. Men kanske blir det som för
Kärringen som klippte grisen. ”Mötje väsen lite ull”.

Tage/s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar