Om mig

Mitt foto
Jävrebyn, Norrbotten, Sweden

söndag 23 november 2008

Golffest på Restaurang Jesus.

Golf med fest!

Lördag spelade vi en golftävling tillsammans med vänner i vår svenska golfklubb Los Suecos. Prisutdelning på Don Jesus på kvällen. I ett fantastiskt väder, där de flesta spelade i kortbyxor, gjorde dagen till en verkligen skön dag. Innan middagen var vi bjudna på ett glas vin till vännerna Englund, som bor i samma fastighet som restaurangen.

Väl där började jag granska menyn och föll ögonblickligen för att jag borde beställa vidstående typ av förrätt. En smaskig Volovang med stuvade kantareller.

Men icke det. Inger Holmgren som satt vid samma bord som jag påminde mig om att denna Volovang bestod av vitt bröd. Av vitt bröd har hon förklarat att man blir fet. Hon sa för en tid sedan att jag skulle gå ner minst 5 kg om jag lät bli det vita brödet.

Jag går därför och väntar på att dessa kilon ska försvinna från min kropp. Har börjat med att göra nya hål i mina bälten, för en smalare figur.

Men inte märker jag än någon skillnad. Tyvärr så innehöll den rätt som jag beställde i stället för denna avbildade, en Champangne pate med någon sorts sylt också vitt bröd. Till det rostade Franska kanapéer. Så där gick den föresatsen åt Skoogen.
Som huvudrätt en köttbit med dijonsenapsås. Måttligt bra sås. Skrapade av den och la på lite smör som fick tina ner i köttet. Smalmat förstår Ni väl.
Sen syndade jag på grund av mina dåvarande vänner vid bordet. Medan jag gick för tömmning av blåsa beställde dessa in en smarrig histoia gjord på maräng och grädde glass och sylt. m,m,m,m.
Får nog gå hem till bältena igen och kanske göra hål på andra sidan.

Nej, här får det nog bli skärpning!

Se fotografier och prisutdelning på adress

http://picasaweb.google.se/idetage/23eNovFestMedLosSuecos#

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar