Om mig

Mitt foto
Jävrebyn, Norrbotten, Sweden

lördag 1 november 2008

Fotboll i regn, eller?







Fotbollsmiss.
Ibland kan det tyckas att man har tur i oturen. Jag skulle på fotbollsmatch i kväll för att live se Malaga spela på La Rosaleda mot Barcelona. Palle skulle köpa biljetter varför jagskickade nödvändiga pengar för täckande av dessa kostnader. Med Palle som vår fotbollsansvarige inom AHN heter, hade jag på Skype Chat kommit överens om att se till att jag stod vid vägen 20 minuter före kl 17 00, för avfärd. Nu har det emellertid regnat hårt natten som var och ännu hårdare speldagen. På förmiddagen skulle jag spela golf, vilken inställdes.


Nogsamt gjorde jag mig i ordning. Eftersom det inte heller i regnet var varmt, så åkte de långa kalsongerna på. Rejäl tröja och jacka. Dessutom tog jag både en luva på huvudet och vantar i fickan. I en av innerfickorna stoppades en regnkappa och i den andra ett hopvikbart paraply. Med kameran i fickan gick jag ner till den avtalade mötesplatsen. Dock inte med särskilt stor tidsmarginal. Kanske ett par tre minuter. Jag gick ner och ställde mig i Bankingången där full uppsikt över körfält fanns.
Ingen kom som jag skulle åka med. Efter att ha kollat att ingen kom när klockan närmade sig 17 00 avbröt jag Rosaleda besöket. Problemet var att jag inte hade biljetten i min hand. Inte heller kan jag minnas vad samlingsstället, en bar som AHN- arna besöker hette, utmed Arenan. Att köra in själv med bil hade väl gått an, men var att parkera?

Därmed med svansen mellan benen knallade jag hem igen. Kollade Chat uppgiften om 16:40 att det stämde. När jag hade fått av mig alla paltorna och sätter mig för en kopp kaffe säger hustrun som tittar på tv4+ på vår slingbox, att det står där att man visar matchen på just Tv4+.
Fantastiskt, utbrister jag.
Det trummar på markiser och på balkongen av regnandet. Efter att avnjutit kaffet så kunde jag se på förpostfäktningarna av ovanstående match. På svenska, helt galet bra. Hade jag varit med live, hade jag förmodligen redan vid matchens början varit blöt och fuktig såväl in som utvändigt.
Tittade på matchen som var mycket underhållande, men blöt. Målvakterna stod i en soppa av lervälling i målen. Spelarna åkte kana så fort man mötte motståndare. Jag får säga att där jag torr satt på första parkett i min soffa kändes värdet av lösen av entrén till matchen, som en lindrig attribut för att slippa sitta under bar himmel i regnet. Men jag missade förståss ett litet äventyr. Får väl bli en annan gång.
Känns nästan förmätet att tacka för att jag ofrivilligt fick stanna hemma.
Matchen slutade med förlust för Malaga med 1-4. Barcelona var helt enkelt för bra.


Heja Malaga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar