Om mig

Mitt foto
Jävrebyn, Norrbotten, Sweden

tisdag 2 december 2008

O, så hemskt!


I morse ringde väckaren kl 07 00.

O så hemskt! Ja jag menar att behöva stiga upp en sådan okristligt tid.
Men lovat är lovat. Vi skulle ju spela golf nere i Cassares som ligger 8 – 9 mil härifrån. Behövde komma iväg omkring kl 8: 00 på morgonen från Fuengirola. En god vän hade frågat om jag visste vägen. Frejdigt svarade jag ja. Tänkte när jag svarade på orten Cassares, inte på golfbanan.
Men den ska jag väl hitta. Körde dit, såg ingen golfbana. Stannade frågade en polis som upplyste mig att helst ta samma väg tillbaka. Eller ännu hellre ta en annan krokig väg tillbaka därför att den gick förbi golfklubben. Inte säker jag får vara vägvisare någon fler gång.
Tre mil extra till ingen nytta. Efter diverse telefonsamtal till en annan lika förvirrad dit resande bil, kunde vi till slut lasta ut klubbor och vagn och i den kalla väderleken slå ut vår första boll.
På bilderna från banan ser Ni att vi var bra påklädda. På andra vändan efter lunchen så hade solen gjort att det var stundtals riktigt bra väderlek. Tröjor och jackor av.
Banan inte särskilt lätt. Är övertygad att ingen i klubbens historia fått par på femte hålet. Ett par fem hål. Smalt försett med vatten efter större delen av spelytan. Som avslutning över vattnet med bollen på en gren som var femton meter bred med vatten åt alla sidor.
Nåväl i mål kommer man alltid. Med trevliga medspelare så går dagen fort å snart var det efter prisutdelning dags för hemfärd.
Dit körde vi på betalväg som kostade oss ca 6€. Ditresa ca 2 timmar. Efter att ha hört på en skaraborgare(försiktiga på utgifter)som körde kustvägen på drygt en timme och dessutom ingenting behövde betala, körde vi den vägen hem. Tog bara en dryg timma. Fantastiskt!
Samma skaraborgare dessutom tandläkare,säger i förtroende till mig att han dessutom pumpat däcken från 1,5 kg tryck, till 2,5 kg tryck. Han beräknar att han på det sättet sparar åtminstone mellan 2, till 3 deciliter per mil på den åtgärden. Jag ska inte berätta vad han heter, men studerar man bilden kan man ha sina aningar.
Nu hemma och jobbar med att få in fotona på webben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar