Om mig

Mitt foto
Jävrebyn, Norrbotten, Sweden

måndag 22 december 2008

Julkonsert!






Julkonsert!
Har i dag varit på den traditionella julkonserten i en fullsatt Kustkyrka i Jävrebyn.
Man har under ledning av Carin Skoog (min brors fru) under 14 år framfört denna konsert.
Kyrkan till bristningsgränsen välfylld. Ca 300 personer.
Julsångerna, såväl nyinsatta som gamla framfördes av den stora kören, som för dagen dessutom försetts med gästsolister.
Kören allt ifrån 7 till 70 år. En gåva till väldens barn bad man om, utav oss som var där.
Insamlingen slutade med att de denna första julkonsertkväll fick in mellan 22 och 23 tusen kronor. Traditionsenligt bjuds man dessutom på julglögg och pepparkakor när man stiger in i tabernaklet.
Jag bugar mig för den sångarglädje och det stora arbete som ligger bakom körens framgång. Publiken var entusiastisk och sångarna likaså.
Julen är nära!
God fortsatt förberedelsetid för julen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar