Om mig

Mitt foto
Jävrebyn, Norrbotten, Sweden

lördag 6 december 2008

Kärnladdad Skaraborgare.

Jag tyckte att Claes inlägg var så trevligt skrivet att jag publicerar det.
Bara en liten undring? Det är väl inte av det skälet att Du är Skaraborgare som Du äter upp även kärnhuset? Du har ju betalt samma pris för det som för äpplet i övrigt? Å varför lämna skaftet?

Så här skriver Claes!
Bäste Tage!

Jag glömde tacka Dig ordentligt för att Du snyggt som så ofta visade Din generositet vid lunchen på Casares. Som President uppskattar jag, att Du hjälper till att hålla alla mina väljare vid gott humör.Tack än en gång.
Jag tror mig ha listat ut, vem Du avsåg, när Du beskrev, som jag tyckte, i ganska positiva ordalag en viss Skaraborgare, tillika tandläkare. Jag vill ju gärna handla på et sätt, som i längden gynnar vår jord, så att vår avkomma skall kunna få en ekologiskt trygg framtid. När jag t.ex. äter ett äpple blir endast stjälken kvar. På så vis lämnar jag inget kärnavfall efter mig. Det gör, att jag faktiskt har börjat undra över varför inte miljöpartiet har hört av sig för att få med mig partiet. Men det är väl så, att alla förstår inte de små, men tillsammans kanske inte helt oviktiga finesserna, som Du gör, Tage. Och som Du förstår att jag uppskattar.

Med suecoanska???? hälsningar
Claes
President, som ber om en hälsning till Din älskliga Margit.

P.S. Det här brevet är, som Du förstås förstår, inte så allvarligt som det låter (men bara lite, kanske).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar