Om mig

Mitt foto
Jävrebyn, Norrbotten, Sweden

fredag 5 december 2008

Min dyrbare vän.



Min Dyrbara vän!
Min Dyrbara vän Tandläkare Broberg, har idag försett mig med ett Stomatol - leende.
Efter att under en längre tid haft det stora nöjet att vara under behandling för ett vackrare leende, eller var det kanske tandvärk, så har jag fått mina tänder.
Jag får tillstå att det känns bra. Nåväl, jag tycker inte illa om att gå till tandläkaren, så ur den synpunkten så har det inte varit något stort lidande. Vad som däremot är ett visst problem är, att under tiden som behandling pågår, så får man ju ha det lite provisoriskt i munnen, vilket gör, att man får vara lite tandläkare själv också. Den provisoriska bro, som jag använt under tiden som han har rotfyllt och dragit bort tänder är min gamla bro. Den har väl inte varit alldeles passande.

Gick på lördagsmarknaden i helgen som var, för att se om det var någon som sålde någon gammal tandrad eller brygga, men ingen som jag tyckte passade. Det fanns en helgom, väl använda som för all del kunde ha dugt för några dar. Men vid närmar analys fann jag att det alternativ jag hade, trots allt var det vettigaste.
Nu har Broberg emellertid med mobiliserandet av hela sydkustens tandteknikerintiligentsia, för att åstadkomma en hållbar lösning för mig, satt tänderna på plats. Jag är därvid min dyrbare vän djupt tacksam.
Tandläkare Broberg är bra på att förklara vad han gör och skälen till detsamma. Man känner att man är med i processen, utan att för den skull hålla i borren eller tången. Måhända kan det också vara så, att jag vill veta nära på exakt vad han gör. (Nyfiken) Ex vis, vill jag gärna se röntgenplåtarna, se vilka verktyg han använder, vilket lim han har när han sätter fast tänder osv. Det enda lidande jag känner när jag är där är, att ibland kan jag inte delge honom mina synpunkter och råd, på grund av att jag måste gapa. Ni vet själva kanske, hur det låter när Ni gapar och har tandläkaren i mun med en spegel, salivsug och borr, när Ni ska prata. Det låter inte så bra. Men han måste ju förstå att han får ta en del egna initiativ själv. Man kan inte lägga sig i allt.
Nä, Broberg är bra, å så har han trevliga medarbetare. I dag fick jag kaffe med lussebulle innan vi började.
Gratis!
Jajamensan.

1 kommentar:

  1. En nöjd kund bör ge sin tandläkare seg kola i julklapp.....

    SvaraRadera