Om mig

Mitt foto
Jävrebyn, Norrbotten, Sweden

lördag 9 maj 2009

Måttlighet vid huskurers användande tillrådes.

Appendix!
Piss på händerna.
Mitt förra avsnitt på bloggen behandlade en huskur där ingrediensen för tillfrisknande var enligt överskriften. (Läs föregående avsnitt.)
Eftersom jag fått in många förfrågningar om det verkligen är en verksam kur mot Kråk - Hakka, (Kråk – Hakka är tydligen en utbredd sjukdom), så får jag tillstå att jag endast själv prövat kuren vid ett tillfälle. Det var för 55 år sedan. Jag blev frisk från utslag och sår på händerna. Dessutom ger det en resistenthet mot förnyad uppkomst av samma slag,
eftersom jag ej haft något återfall.
Mitt råd är därför inte, att man ska pissa på händerna i förebyggande syfte. Lukten av dylikt beteende kan åstadkomma andra besvärliga komplikationer. Detta i såväl sällskapsliv som inom yrket.
Jag har i mina vidare funderingar funnit att det kan finnas yrken där kuren inte passar.
Ex vis skulle jag knappas tycka, att jag just de dagarna, jag ska gå till min tandläkare eller dentist för behandling, behandlades under tiden tandläkaren genomgick denna kur.
Å andra sidan, ifall man har tillräckliga skäl (läs lidande), kan man knappast backa för att tandläkaren befinner sig under behandling.
Det enda krav eller önskemål man bör kunna ställa vid sådant tillfälle är väl, att han har salivsugen igång hela tiden .
Skulle nu salivsugen sättas igång direkt nästa gång jag kommer dit, har jag nog skäl att fundera varför? Men det ger sig väl så snart som behandling påbörjas.
Den som föreslog denna kur, tänkte knappast på denna kategori användare. Å gjorde han det, så önskade han väl också dem friska igen!
Eller hade han redan tänder, man kan sätta i ett vattenglas på natten?
Lycka till med huskuren.
Tage /S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar