Om mig

Mitt foto
Jävrebyn, Norrbotten, Sweden

tisdag 5 juni 2018


Besvärliga kunder!



Vad konstigt det blivit! Förr införskaffades telefon för att man skulle kunna nå en leverantör eller vän. Nu gör man allt för att vara uppkopplad men svara i telefon det gör man inte. Det gäller företag i första hand.

 ”Det är många som ringer men vi tar snart emot Ditt samtal”. Ett ganska vänligt företag. Hoppet är att snart inte är så långt borta.

 Ett annat företag. ” Välkommen till oss. Ifall Du vill någonting tryck 1, ifall Du bara vill surra, tryck 2. Ifall Du har något ärende som Du lika gärna kan se på vår webbsida, gå till snabel @webben .se”. Välkommen åter.

 Eller ”välkommen! Till försäljningen tryck 1, Till verkstaden tryck 2, Verkstaden har telefontid mellan kl 08:00 och 09:00 välkommen åter.”

”Välkommen till Sjukhuset våra telefontider är mellan kl 07;00 och 08;00. Våra tider för bokning av besök är slut. Ring en annan helgfri dag”.

Välkommen till Viakanal Tv ” Det är många som ringer, Har Du kollat vår hemsida? Borde Du inte kunna lösa Ditt problem med hjälp av den? Om inte tryck 1 för abonnemang, tryck 2 för fakturor, tryck 3 för om Du är extra trög och vänta. Du har 46 i könummer. Väntetid 46 minuter. Musik, musik,” Efter en stund.

”Ditt samtal kan komma att spelas in i syfte att se hur vi kan bli av med Dig från telefonen.”

Förmodligen snart. ” Du är en besvärlig kund, varför låter Du oss inte vara ifred? Vi har annat viktigare att göra än serva Dig. Adjö Vi har härmed spärrat Dig från att komma fram. ”

Ja detta kan fortsätta.

Inga telefoner eller mailadresser på hemsidan. Tar tid för medarbetarna. Har nog med att administrera och bläddra på internet.

Hej jag är från Joxäng behöver diesel till min skogsmaskin.

Var ligger Joxäng?

 Det vet Ni väl, Ni har ju varit hit förut.

Vi kundmota nu i Nigeria.

 Kunden ”Å herre Gud ”. Jag brukar betala kontant när Ni kommer.

 Ni schwisa  pengar eller bitkoin till Canalöar, bra bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar