Besvärliga kunder!
Vad konstigt det blivit! Förr införskaffades telefon för att
man skulle kunna nå en leverantör eller vän. Nu gör man allt för att vara
uppkopplad men svara i telefon det gör man inte. Det gäller företag i första
hand.
”Det är många som
ringer men vi tar snart emot Ditt samtal”. Ett ganska vänligt företag. Hoppet
är att snart inte är så långt borta.
Ett annat företag. ”
Välkommen till oss. Ifall Du vill någonting tryck 1, ifall Du bara vill surra,
tryck 2. Ifall Du har något ärende som Du lika gärna kan se på vår webbsida, gå
till snabel @webben .se”. Välkommen åter.
Eller ”välkommen!
Till försäljningen tryck 1, Till verkstaden tryck 2, Verkstaden har telefontid
mellan kl 08:00 och 09:00 välkommen åter.”
”Välkommen till Sjukhuset våra telefontider är mellan kl
07;00 och 08;00. Våra tider för bokning av besök är slut. Ring en annan helgfri
dag”.
Välkommen till Viakanal Tv ” Det är många som ringer, Har Du
kollat vår hemsida? Borde Du inte kunna lösa Ditt problem med hjälp av den? Om
inte tryck 1 för abonnemang, tryck 2 för fakturor, tryck 3 för om Du är extra
trög och vänta. Du har 46 i könummer. Väntetid 46 minuter. Musik, musik,” Efter
en stund.
”Ditt samtal kan komma att spelas in i syfte att se hur vi
kan bli av med Dig från telefonen.”
Förmodligen snart. ” Du är en besvärlig kund, varför låter
Du oss inte vara ifred? Vi har annat viktigare att göra än serva Dig. Adjö Vi
har härmed spärrat Dig från att komma fram. ”
Ja detta kan fortsätta.
Inga telefoner eller mailadresser på hemsidan. Tar tid för
medarbetarna. Har nog med att administrera och bläddra på internet.
Hej jag är från Joxäng behöver diesel till min skogsmaskin.
Var ligger Joxäng?
Det vet Ni väl, Ni
har ju varit hit förut.
Vi kundmota nu i Nigeria.
Kunden ”Å herre Gud ”.
Jag brukar betala kontant när Ni kommer.
Ni schwisa pengar eller bitkoin till Canalöar, bra bra.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar